Zmienią nazwy warszawskich stacji kolejowych? Tego chce ZTM
Zarząd Transortu Miejskiego chce zmiany nazw aż pięciu warszawskich stacji
Czy w miejsce stacji kolejowej Warszawa Śródmieście oraz Warszawa Śródmieście WKD pojawi się po prostu Warszawa Centralna WKD i Podmiejska? Taką propozycję złożył Zarząd Transportu Miejskiego. Eksperci i radni z komisji nazewnictwa podchodzą do sprawy sceptycznie - czytamy na portalu TVN Warszawa.
"Głównym celem jest integracja informacyjna w zakresie nazw obowiązujących w stolicy. Chodzi o ujednolicenie nazw poszczególnych przystanków w danym węźle komunikacyjnym, obejmującym zarówno kolej, jak i inne środki transportu miejskiego" - poinformowała tvnwarszawa.pl Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM. - ZTM zaproponował rozważenie zmian nazw pięciu stacji kolejowych. Należy to uznać jako początek dyskusji, a nie jednoznaczny wniosek".
Jakie zmiany proponuje ZTM?
Warszawa Śródmieście i Warszawa Śródmieście WKD zostałyby zamienione na Warszawa Centralna Podmiejska i WKD. W ocenie ZTM-u taka zmiana ułatwiłaby identyfikację przystanku osobowego Warszawa Śródmieście w przestrzeni miasta, szczególnie obcokrajowcom.
Warszawa Ochota zmieniłaby nazwę na Warszawa Plac Zawiszy. "Stacja kolejowa znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie placu Zawiszy, jednocześnie tworząc z nim węzeł przesiadkowy. Proponowana przez nas nazwa byłaby dla pasażerów wskazówką co do lokalizacji stacji kolejowej i dogodnego miejsca przesiadkowego" - uważa przedstawicielka ZTMu.
Z kolei zamiast nazwy Gołąbki byłoby Warszawa Gołąbki. Warszawa Kołozmieniłaby się w przystanek* Warszawa Młynów**. **Warszawa ZOO**mogłaby zostać zmieniona na* Warszawa Rondo Starzyńskiego**, bo stacja znajduje się w jego bezpośrednim sąsiedztwie.
Eksperci są na nie
Według ekspertów zmiana nazwy Śródmieście na Warszawa Centralna, czy Warszawa ZOO na Warszawa Rondo Starzyńskiego spowoduje chaos i utrudni orientację w terenie. Z podobnych przyczyn nie popierają mocno utrwalonej nazwy przystanku Warszawa ZOO. Podobnie mówią o zmianie nazwy przystanku Warszawa Ochota na Warszawa Plac Zawiszy.
Na razie dyskusja, mozliwe są konsultacje
Jak przekonuje ZTM, chce jedynie rozpocząć dyskusję na ten temat wewnątrz instytucji i komórek miejskich, która ma na celu przeanalizowanie sprawy. Ostateczna decyzja byłaby i tak po stronie kolei. Warto byłoby również przeprowadzić konsultacje społeczne majace na celu poznanie opinii mieszkańców Warszawy, a także organizacjami społecznymi.