Trwa ładowanie...

Nowa Warszawa odwiedzi stolicę. Pokaz na pl. Konstytucji

"Swoim wyglądem, wyposażeniem, i wykonaniem ma przewyższać luksusowe marki aut z całego świata"

Nowa Warszawa odwiedzi stolicę. Pokaz na pl. Konstytucji
d2hq4yz
d2hq4yz

*14 maja w czwartek na pl. Konstytucji będzie można obejrzeć model Nowej Warszawy w skali 1:1. Samochód, wykonany z włókna szklanego przedstawi projektant, firma Koziołek Desing. *- Nie mamy jeszcze ustalonego harmonogramu, ale przewidujemy, że samochód pojawi się w stolicy ok. godz. 14.00 - 15.00 i postoi na placu do późnego wieczora - powiedział WawaLove.pl Michał Koziołek, współtwórca Nowej Warszawy

Samochód nie będzie produktem masowym. Koziołek przyznał niedawno w rozmowie, że jako grupa pasjonatów chcą budować 4 auta rocznie. Do projektu dołączyłyjuż polskie firmy, które wspierają przedsięwzięcie reklamą, finansowo, w formie przekazanych części, a także służące pomocą przy wykonaniu poszczególnych elementów auta. Cały projekt udaje się realizować dzięki połączeniu sił ekipy New Warsaw i firmy About-S.

Pierwszy raz napisaliśmy o nowej Warszawie w grudniu 2012. Zapowiadaliśmy wówczas, że projektanci przygotowują cztery propozycje wyglądu samochodu, a na początku stycznia 2013 internauci będą mogli wybrać najlepszy. Tak się stało. Głosujący wybrali klasyczny model w kolorze bordo .

W tworzeniu projektu Michałem Koziołkiem uczestniczą: Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury oraz Łukasz Myszyński z Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za modelowanie i rendering odpowiada Jacek Śniadecki. Dawid Ozga stworzył grafiki komputerowe. Projekt wspiera Zbigniew Żelazny.

d2hq4yz

Inicjatywą przewodnią projektu jest połączenie innowacyjności pojazdu na miarę XXI w, wraz z retrodesignem charakterystycznym dla jej kultowej poprzedniczki. - Nowa Warszawa swoim wyglądem, wyposażeniem, i wykonaniem ma przewyższać w swojej klasie luksusowe marki aut z całego świata - chwalą się na swoich stronach autorzy projektu. Nowa Warszawa ma mieć potężny pięciolitrowy silnik V10 o mocy 607 KM, tylny napęd, 22-calowe koła i ważyć będzie ponad 2000 kg.

Oryginalna Warszawa była produkowana w latach 1951–1973 w warszawskiej FSO na Żeraniu na licencji radzieckiego samochodu "Pobieda" ("Zwycięstwo"). Był to pierwszy w powojennej historii samochód produkowany seryjnie. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Ogółem powstały 254 471 egzemplarze samochodu.

Projekt New Warsaw Wratislavia śledzić można na bieżąco na stronie internetowej samochodu.

d2hq4yz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hq4yz