Trwa ładowanie...

Mokotów rusza z kampanią antyalkoholową!

Według najnowszych danych 74% sprzedawców w tej dzielnicy było gotowych sprzedać alkohol nieletnim!

Mokotów rusza z kampanią antyalkoholową!
d36mhb7
d36mhb7

Aż 74% mokotowskich sprzedawców było gotowych sprzedać alkohol nieletnim - te dane są niepokojące, dlatego władze Mokotowa rozpoczęły dzielnicową kampanię społeczną pod hasłem „Nie pij alkoholu, dodaj życiu koloru” - dowiadujemy się rozgłośni radiowej RDC.

Wyniki badań są porażające *– mówi Piotr Boresowicz, zastępca burmistrza Mokotowa, odpowiedzialny w dzielnicy za sprawy zdrowia i opieki społecznej. – *Mamy do czynienia z dużym problemem. Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy, że sprzedając alkohol nieletnim, nie tylko łamie prawo, ale także naraża tych młodych ludzi na utratę zdrowia, a nawet życia – dodaje.

Badanie przeprowadzono w 100 losowo wybranych punktach sprzedaży napojów alkoholowych, w tym w 80 sklepach oraz 20 lokalach gastronomicznych. Łącznie dokonano 200 prób zakupu alkoholu. Głównym celem badania była diagnoza rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu nieletnim na terenie Mokotowa. W każdym z wylosowanych sklepów i lokali dwukrotnie pojawił się „młody audytor” wyglądający na osobę niepełnoletnią, który próbował kupić piwo. Za każdym razem w badaniu uczestniczył również „dorosły audytor”, którego zadaniem było zwrócenie uwagi sprzedawcy, gdy ten nie zażądał od osoby wyglądającej na małoletnią dowodu osobistego. Jednym z ważnych elementów badania było sprawdzenie reakcji sprzedawców na interwencję „dorosłego audytora”, a także postaw i zachowań świadków sprzedaży osobom wyglądającym na niepełnoletnie.

d36mhb7

Spośród 200 prób zakupu w sklepach i lokalach gastronomicznych jedynie w 53 przypadkach (26 procent) sprzedawcy zażądali od „młodych audytorów”, chcących kupić piwo, okazania dowodu osobistego i odmówili sprzedaży. Niestety, aż 147 podjętych prób zakupu alkoholu (74 procent) zakończyło się sprzedażą.

Odpowiedzią władz Mokotowa na badania jest dzielnicowa kampania społeczna pod hasłem „Nie pij alkoholu, dodaj życiu koloru”.

– W ramach prowadzonej kampanii planowane są szkolenia dla sprzedawców i przedsiębiorców, dystrybucja ulotek informacyjnych i plakatów, spotkania z rodzicami, debaty z młodzieżą, spotkania z seniorami oraz z innymi środowiskami. Będziemy chcieli zbudować na terenie Mokotowa międzypokoleniową Koalicję Nieobojętnych na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu – mówi Piotr Boresowicz. – Podsumowanie kampanii nastąpi 6 listopada 2014 r. na konferencji na której m.in. zostaną wręczone certyfikaty „Odpowiedzialny Sklep” placówkom, w których dwukrotnie odmówiono młodym audytorom sprzedaży napojów alkoholowych.

Badanie zostało przeprowadzone przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie RoPSAN.

d36mhb7
d36mhb7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d36mhb7