Trwa ładowanie...

Mieszkańcy Ursynowa alarmują: tunel POW bez filtrów na spaliny

"Obawiamy się, że tony toksycznych substancji gazowych i stałych, będą wdychane przez nas, nasze dzieci i wnuki"

Mieszkańcy Ursynowa alarmują: tunel POW bez filtrów na spaliny
d47kedk
d47kedk

Na początku marca ruszyła budowa Południowej Obwodnicy Miasta (POW) - największej inwestycji drogowej na Ursynowie. Jak donoszą przedstawiciele lokalnego komitetu Nasz Ursynów, burmistrz Ursynowa nie zgadza się na budowę filtrów. Dodatkowo w okolicy tunelu nie będzie zbudowana żadna stacja pomiaru jakości powietrza. Mieszkańcy sprzeciwiają się takiemu rozwiązaniu i namawiają do podpisania petycji „Tunel bez filtrów spalin”. Chcą ja przekazać na ręce m.in. prezydenta, premiera i ministra środowiska.

Mieszkańcy Ursynowa obawiają się, że brak filtrów negatywnie wpłynie na ich zdrowie i spowoduje wzrost stężenia smogu: - Obawiamy się, że filtry nie zostaną nigdy zainstalowane, a tony toksycznych substancji gazowych i stałych, będą wdychane przez nas, nasze dzieci i wnuki. Jest to dla nas tym bardziej niezrozumiałe, że walka ze smogiem, z którym mieliśmy do czynienia ostatniej zimy, ewidentnie wskazuje jak wielką potrzebą jest informowanie mieszkańców o jakości powietrza jakim oddychają. Po wybudowaniu takiej bomby ekologicznej w środku naszej dzielnicy, w której mieszka około 200 000 ludzi, konieczność ta zostanie spotęgowana wielokrotnie - piszą na stronie naszursynow.pl.

Tunel będzie miał długość 2300 metrów i dziennie przejedzie nim około 120 tys. pojazdów (osobowych i ciężarowych).

Wcześniej sprzeciw przeciwko budowie POW wyrażali mieszkańcy Wilanowa, bo na długich odcinkach trasa nie zostanie tu osłonięta ekranami dźwiękochłonnymi, oraz Wawra, gdzie wbrew obietnicom drogowców nie będzie przechodzić pod torami linii otwockiej w tunelu, tylko w tzw. odkrytej wannie.

Drogowcy twierdzą, że w tunelu nie są potrzebne filtry. – Z obliczeń, które wykonawca sporządził przy okazji powtórnej oceny wpływu inwestycji na środowisko, nie wynika konieczność zastosowania takich zabezpieczeń – mówiła Wyborczej.pl Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału GDDKiA. Dodała, że budowa ekspresówki powinna zmniejszyć zanieczyszczenia powietrza na terenie całej Warszawy, bo wyprowadzi ruch z gęsto zabudowanych, centralnych dzielnic.

d47kedk
d47kedk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47kedk