Trwa ładowanie...

Metro na Wolę już z wszystkimi pozwoleniami. Wojewoda: można rozpocząć budowę

"Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby Inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra"

Metro na Wolę już z wszystkimi pozwoleniami. Wojewoda: można rozpocząć budowę
d3dy4ui
d3dy4ui

20 września wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla kolejnych obiektów odcinka zachodniego II linii metra - stacji C8 Płocka i tunelu D9 Płocka - Rondo Daszyńskiego. Tym samym zebrano komplet dokumentów, niezbędnych dla podpisania umowy z wykonawcą przedłużenia II linii metra w kierunku zachodnim na Wolę - do stacji C6 Księcia Janusza.

Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał zgodę na zakres prac obejmujących: m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących, takich jak wejścia, windy i klatki schodowe. – To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby Inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra – powiedział Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki.* *

3,4 kilometrowy odcinek zachodniego II linii metra obejmie trzy stacje: przystanek C8 Płocka będzie zlokalizowany pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Druga stacja, C7 Młynów jest zaplanowany między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. To właśnie pod Górczewską znajdzie się węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, będzie zlokalizowana po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza.

16 września wojewoda udzielił także pozwolenia na budowę stacji C6 - "Księcia Janusza". Natomiast we wtorek Sipiera zatwierdził projekty budowlane oraz udzielił pozwolenia na budowę stacji "Młynów" oraz tuneli szlakowych - pomiędzy planowanymi stacjami "Księcia Janusza" i "Młynów" oraz pomiędzy stacjami "Młynów" i "Płocka".

Po wydaniu potrzebnych dokumentów miasto podpisze umowę z wykonawcą, turecką firmą Gulermak, która razem z firmą Astaldi realizowała centralny odcinek II linii metra. Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku. Wykonawca będzie miał 38 miesięcy na ich przeprowadzenie.

d3dy4ui

Przetarg na budowę odcinka zachodniego rozstrzygnięto już w październiku zeszłego roku, ale podpisanie umowy uniemożliwiał brak pozwoleń na budowę – procedura przedłużała się, gdyż wpierw trzeba było poprawić dokumentację środowiskową, a następnie wojewoda zażądał uzupełnienia i poprawienia projektów budowlanych.

Metro na Targówek

Od maja trwa budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi. - W tej chwili na Targówku budowane są ściany szczelinowe, które są tak naprawdę pierwszą potężną pracą budowlaną przy konstrukcji samej stacji. Wcześniej robiliśmy przekładki instalacji i sieci, które są w pobliżu placu budowy - powiedziała rzeczniczka warszawskiego metra Anna Bartoń. Dodała, że najbardziej zaawansowane prace są prowadzone na dwóch końcowych stacjach - "Targówek" i "Trocka".

Źródło: transportpubliczny.pl/PAP/WawaLove.pl

*Przeczytajcie również: Zatrzymał włamywacza podczas mszy. "Usłyszał huk tłuczonego szkła" *

d3dy4ui
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3dy4ui