Trwa ładowanie...

Komputery, komórki lub zakupy. Co warszawiacy zostawiają w komunikacji?

Jak odzyskać przedmioty pozostawione w pojazdach komunikacji miejskiej? [INFORMATOR]

Komputery, komórki lub zakupy. Co warszawiacy zostawiają w komunikacji?
d3iuomh
d3iuomh

Centrala Ruchu MZA, godzina 18:15. Telefon. W słuchawce słychać zdenerwowany głos kobiety. Zostawiła w autobusie służbowy komputer z bardzo ważnymi danymi. Operator wie co ma robić w takiej sytuacji. Szybko wydobywa od kobiety istotne fakty, dotyczące numeru linii, godziny, o której jechała pasażerka i kierunku jazdy autobusu. Wstępnie wytypowane są dwa autobusy. Do akcji włącza się kolega z sąsiedniego stanowiska. Nawiązują łączność z kierowcami, a w autobusie, który najlepiej czasowo pasuje do opisu pasażerki znajduje się komputer. Operator centrali ruchu poleca kierowcy zabezpieczyć znaleziony przedmiot i około godziny 19:00 dzwoni do pasażerki informując ją o sukcesie. Takie sytuacje zdarzają się codziennie - informuje Nadzór Ruchu w Warszawie. Ludzie, zwłaszcza podczas świątecznej gorączki zostawiają w pojazdach zakupy świąteczne, komórki, pełne zakupy, drogie prezenty, a nawet komputery. O tym, że je zostawili przypominają sobie czasem po kilku godzinach. Jak je odzyskać?

Przede wszystkim trzeba ustalić, którym pojazdem i u którego przewoźnika jechaliśmy. Nie jest to najłatwiejsze, bowiem usługi przewozu na obszarze aglomeracji warszawskiej świadczy wielu przewoźników. Jak podpowiada Zarząd Transportu Miejskiego , pojazdy można rozróżnić po oznaczeniach zewnętrznych i wewnętrznych. Są to nazwy własne firm oraz numery taborowe pojazdów (czterocyfrowe lub trzycyfrowe, poprzedzone literą A). Rzeczy odnalezione w pojazdach należy przekazywać prowadzącemu pojazd lub, po ustaleniu telefonicznym, właściwemu przewoźnikowi. Podobnie należy postępować w celu odzyskania rzeczy pozostawionych (zagubionych). Jeśli jednak identyfikacja autobusu nie jest możliwa i nie wiadomo, przez którego przewoźnika realizowany był kurs, najlepiej kontaktować się z infolinią miejską, działającą całodobowo pod numerem 19 115 .

MZA informuje, że wszystkie, należące do nich autobusy nie posiadają w numerze bocznym litery A (nie posiadają jej też – nie wiadomo, dlaczego – autobusy należące do KM Łomianki). Jednak jeżeli zagubimy lub znajdziemy rzeczy, MZA może pomóc w ustaleniu do kogo należy autobus, a nawet podać formę kontaktu z właścicielem. Poniżej podajemy wszystkie, najważniejsze telefony, pod którymi będziemy mogli uzyskać pomoc w podobnej sprawie.

Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o.
Tel. 22 663-32-97

d3iuomh

Mobilis Sp. z o.o.
Zajezdnia „Ursus” tel. 22 478-31-21
Zajezdnia „Utrata” tel. 22 679-10-20

ITS A.Michalczewski
Tel. 22 510-15-46

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o.
Tel. 22 679-49-96 lub 533-370-533 lub 698-882-301

Komunikacja Miejska Łomianki Sp. z o.o.
Tel. 22 751-33-79 wew. 22

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Tel. 22 663-32-97 (Biuro Rzeczy Znalezionych znajduje się przy Włościańskiej 52)

d3iuomh

Metro Warszawskie Sp. z o.o.
Tel. 22 655-42-42 (czynny w dni robocze w godzinach 7:30-15:00)

Szybka Kolej Miejska
Tel. 22 699-71-95

Warszawskie Biuro Rzeczy Znalezionych
ul. Dzielna 15, tel 22 443 29 60; 22 443 29 61; 22 443 29 62; 22 443 29 63

d3iuomh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3iuomh