Trwa ładowanie...

Kluczowy odcinek budowy Trasy Świętokrzyskiej. Znamy termin zakończenia prac

Budowa kluczowego odcinka Trasy Świętokrzyskiej obejmuje trzy tunele oraz drogę od ul. Kijowskiej do ul. Zabranieckiej.

Kluczowy odcinek budowy Trasy Świętokrzyskiej. Znamy termin zakończenia prac
d1xxveh
d1xxveh

Budowa kluczowego odcinka Trasy Świętokrzyskiej, obejmująca trzy tunele oraz drogę od ul. Kijowskiej do ul. Zabranieckiej, zostanie zakończona w październiku 2017 r. - poinformował Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Trasa Świętokrzyska budowana jest obecnie na terenie dzielnicy Praga Północ. Dzięki tunelom pod torami kolejowymi zapewnione zostanie połączenie z dzielnicą Targówek. Długość połączenia drogowego pomiędzy skrzyżowaniem z Wybrzeżem Szczecińskim, a ul. Zabraniecką wyniesie nieco ponad 3 km. Trasa ułatwi dojazd mieszkańcom rejonu Szmulowizny oraz Targówka do centrum miasta. Po obu stronach jezdni mają powstać chodniki oraz ścieżki rowerowe. Zdaniem wiceprezydenta stolicy "Praga zyska zupełnie nowe, dogodne połączenie".

Etapy budowy

Inwestycja została podzielona na cztery etapy. Pierwszy - od ul. Wybrzeże Szczecińskie, do ul. Zamoyskiego. Drugi - od ul. Zamoyskiego, do ul. Targowej. Trzeci - od ul. Targowej, do al. Tysiąclecia oraz czwarty - od al. Tysiąclecia, do ul. Zabranieckiej.

Na ostatnim odcinku trasy, budowany jest tunel, który - jak powiedział Wojciechowicz - jest już "prawie gotowy". Ma on za zadanie przepuszczenie ruchu kołowego i tramwajowego pod torami kolejowymi. Całkowity koszt budowy tej części to 76 mln zł - zaznaczył.

- Nie jest to może odcinek imponujący długością, bo to zaledwie 1,2 km, natomiast bez wątpienia ciekawy od strony technologicznej - zwrócił uwagę wiceprezydent.

d1xxveh

- 26 maja dojdzie do zamknięcia linii kolejowej nr 9 i w ciągu 16 dni zdemontujemy całą infrastrukturę kolejową, rozbierzemy nasyp kolejowy, wybudujemy drogę dojazdową i całą konstrukcję tunelu, ważącą ok. 4 tys. ton, przetransportujemy, przy pomocy specjalnych wózków niskopodwoziowych w miejsce docelowe - wyjaśnił Marcin Czuba z firmy Strabag.

- Technologia budowy została dostosowana do wymagań kolejarzy, tzn. my musimy zrealizować tę budowę w taki sposób, aby ograniczyć do minimum utrudnienia w ruchu kolejowym - tłumaczył. Dodał, że do "pokonania" są trzy linie kolejowe oraz pięć torów, z czego najważniejszą stanowi linia Warszawa-Gdańsk.

Czuba wyjaśnił, że druga taka operacja - na budowie Trasy Świętokrzyskiej - zostanie wykonana bliżej ul. Zabranieckiej. - Trzeci z tuneli realizujemy metodą tradycyjną, tzw. "na mokro", ponieważ przebiega on pod linią o mniejszym znaczeniu dla ruchu kolejowego, w związku z czym PKP zgodziło się na zamknięcie tego toru na okres trzech miesięcy - dodał.

Źródło: (PAP)

d1xxveh
d1xxveh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1xxveh