Trwa ładowanie...

Jest pomysł na zabudowę linii średnicowej

Kolejarze chcą wykorzystać przestrzeń nad torami

Jest pomysł na zabudowę linii średnicowej
d4cpkan
d4cpkan

PKP SA myśli o przykryciu linii średnicowej i zabudowie uzyskanych w taki sposób terenów. Kolejarze liczą w tej kwestii na przyjęcie prawa warstwowego, choć mają też pomysły inne rozwiązania. Pretekstem do przebudowy ma być planowana modernizacja infrastruktury kolejowej - prace te potrwają 4 lata i jednocześnie wyłączone z ruchu zostaną trzy główne dworce stolicy - Wschodni, Centralny i Zachodni.

Linia średnicowa częściowo przechodzi tunelem. Na odcinku zachodnim tory poprowadzone zostały wykopem. – Pomiędzy Żelazną a Towarową pas jest dość wąski, więc zastanawiamy się, czy jest sens planować tutaj zabudowę kubaturową. Możliwe, że lepszym rozwiązaniem będzie przykrycie lekką konstrukcją, która pozwoli na stworzenie nowej przestrzeni miejskiej – mówił w rozmowie z „Transportem Publicznym” Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

W oddzielnym postępowaniu deweloperskim PKP SA szukają partnera, z którym zagospodarują tereny w okolicy dawnego Dworca Głównego. Jedna z propozycji zakłada przykrycie torów również tutaj. Konkretne plany kolejarzy mamy poznać wiosną.

d4cpkan

Kolejny atrakcyjny dla miasta i warszawiaków teren znajduje się nad tunelem średnicowym w rejonie Dworca Śródmieście. Jak powiedział Bator, tutaj największa działka jest jednak własnością miasta i to z urzędnikami trzeba najpierw ustalić.

Na razie plan zabudowy linii średnicowej jest mało realny, ze względu na brak prawa warstwowego, dzięki któremu można byłoby rozdzielić własności podziemnego obiektu od własności gruntu ponad nim. Kolejarze nie zrażają się i rozważają inne sposoby na realizację tak śmiałego projektu.

d4cpkan
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4cpkan