Trwa ładowanie...

35 nowych Solbusów na gaz w Warszawie!

LNG to najbardziej przyszłościowy trend w transporcie miejskim - pojazdy zasilane gazem skroplonym metanem emitują niewiele zanieczyszczeń i są tanie w eksploatacji

35 nowych Solbusów na gaz w Warszawie!
d3t3d4a
d3t3d4a

Na początku 2015 roku do stolicy trafią pierwsze przegubowe gazowe Solbusy , które dostarczy łańcucka firma Lider Trading. Dziś w Warszawie podpisano umowę na dostawę 35 sztuk tych pojazdów oraz budowę stacji do ich tankowania. LNG to najbardziej przyszłościowy trend w transporcie miejskim - pojazdy zasilane gazem skroplonym metanem emitują niewiele zanieczyszczeń i są tanie w eksploatacji.

Lider Trading za dostawę przegubowców oraz paliwa (przez 10 lat) i stacji do Miejskich Zakładów Autobusowych otrzyma 114 milionów złotych. To kolejna umowa z tym producentem. Po Warszawie kursuje już 65 tego typu wozów w wersji z silnikiem spalinowym, a w produkcji jest kolejnych 47 przegubowych (zostaną dostarczone na początku przyszłego roku).

Paliwo w postaci płynnej (LNG) ma większą gęstość energetyczną i mniejszą objętość od metanu w postaci gazowej (CNG). Autobusy nie potrzebują więc dużych zbiorników dzięki czemu mają takie same rozmiary jak autobusy z silnikami diesla, są równie przestronne i komfortowe. A tankowanie trwa zaledwie kilka minut.

d3t3d4a

Kolejnym atutem tych modeli, jest czysty proces spalania gazu w komorze silnika, którego rezultatem jest głównie dwutlenek węgla oraz woda przy całkowitym braku zadymienia. Dzięki temu autobusy gazowe spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6 bez skomplikowanych i drogich systemów oczyszczania spalin, niezbędnych w silnikach diesla. I będą je nadal spełniać nawet po wielu latach eksploatacji.

Prostota konstrukcji silnika gazowego przekłada się na niskie i przewidywalne koszty eksploatacji. Autobusy na LNG spalają mniej paliwa niż autobusy zasilane olejem z silnikami diesla. Dzięki temu MZA zaoszczędzi nawet do 35 proc. kosztów paliwa, niezależnie od notowań paliw na giełdach światowych, bowiem cena, którą zapłaci za gaz ziemny została określona w relacji do oleju napędowego.

*Pierwsze w stolicy autobusy gazowe, zasilane skroplonym metanem (LNG), pojawią się w Warszawie w pierwszym kwartale 2015 roku. *Zakup autobusów gazowych to fragment wielkiego programu wymiany taboru MZA. Od 2007 roku spółka kupiła już 811 autobusów za sumę niemal miliarda złotych. 47 kolejnych pojazdów jest w tej chwili w trakcie produkcji.

d3t3d4a
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3t3d4a